Investice firem do internetové reklamy klesly

18. prosince 2011 v 12:16 |  Investice
Investice firem do internetové reklamy v listopadu opět klesly. Listopadové výdaje do internetové reklamy činily v ceníkových cenách 411 milionů korun a ve srovnání s říjnem byly nižší o 24,2 milionu korun. Meziročně investice v listopadu klesly o 81,4 milionu korun. Informovala o tom agentura Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu.

Investice do internetové zobrazované reklamy letos meziročně rostly pouze od ledna do března a poté již jen v září. V ostatních měsících letošního roku došlo k poklesu.
Loni zadavatelé v Česku zvýšili celkové investice do všech typů internetové reklamy na 7,7 miliardy korun, což bylo o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent. Je na třetím místě za televizí a tiskem.
Největší podíl měla loni zobrazovaná reklama, tedy bannery. Podle ceníkových cen do ní zadavatelé investovali přes 4,5 miliardy korun. Do reklamy v katalozích bylo investováno 985 milionů Kč. V PPC systémech (pay-per-click), kam patří kontextová reklama a vyhledávání, inzerenti investovali téměř 2,2 miliardy korun v reálných cenách.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama